neděle 1. ledna 2017

Ladislav Zibura - Pěšky mezi buddhisty a komunisty


Autor: Ladislav Zibura
Název: Pěšky mezi buddhisty a komunisty
Žánr: cestopis
Počet stran: 298
Nakladatelství: Bizbooks
Rok vydání: 2016

Obsah

"Nešikovný mladý muž ujde 1500 kilometrů pěšky v Nepálu a v Číně. Dějí se mu hrozné věci, ale on se jim jen směje." I v tomto případě cituji obsah ze zadní strany obálky, protože sám autor to dokáže nejlíp vystihnout.



Tato kniha už je Láďova druhá. První knihu 40 dní pěšky do Jeruzaléma (recenzi naleznete zde) vydal minulý rok a slavila velký úspěch. Tento rok se 30. dubna vydal do Asie znovu, ale na úplně druhou stranu kontinentu. 

Jeho pěší pouť začala v Nepálu a skončila v polovině července v Číně. Na cestě se opět potkává se spoustou zajímavých lidí, kteří mu poskytují nocleh i jídlo. Vyprávění nutí čtenáře se zamyslet nad tím, že není zkrátka všechno jen o penězích a lidé mají stále dobré srdce. Samozřejmě vše je podáno typickým Ziburovým vtipem, který mě neskutečně baví.

Tentokrát se mi líbí kniha i po grafické stránce. Obálka a ilustrace uvnitř jsou dílem Tomski&Polanski, které si Ladislav sám vybral. Když knihou listuji, působí na mě sympatičtějším dojmem. Už jen proto, že v ní nenajdeme ty karikaturní komiksy, jako v té předchozí. Vypadá dospěleji. Taky jsem si všimla detailu, že kapitoly z Nepálu a Číny jsou od sebe rozlišeny barevně - modrá jako Nepál, červená jako komunistická Čína. 

Pokud sledujete Ladislava na facebooku jako já, asi vás obsah knihy trošku zklame. Během své cesty na něj přidával fotografie s různými příhodami, které ho potkaly a kniha je možná takovým souborem všech příhod, které uveřejnil na svém profilu. Tím pádem ty vtipné historky se mi už nezdály tolik vtipné, jako když jsem je četla poprvé, ale nic to nemění na tom, že tahle kniha je parádní oddychovka.

Pokud jste knihu četli, rozhodně bych vám doporučovala Ladislavův facebookový profil navštívit a projet si nějaké fotky z cesty. Možná vám to trošku ucelí představy o obou zemích a hlavně pro mě je zajímavé vidět ty lidi, o kterých se v knize píše, na vlastní oči. 

No a úplně nejlepší, co můžete udělat, je jít na Ladislavovu přednášku. Já jsem tedy ještě na žádné nebyla, ale na začátku roku se chystá druhé kolo, první přednášky se konaly už někdy v listopadu, takže pokud jste nestihli, máte ještě šanci. Pokud tedy už není vyprodáno. A možná se na některé uvidíme.

1 komentář:

  1. Právě jsem dočetla a píši o knize recenzi. Navštívila jsem i přednášku, která byla unikátní a sál se smál od začátku až do konce :)

    OdpovědětVymazat

Všem předem děkuji za jakýkoliv komentář. :)