sobota 8. října 2016

Marilyn: Fotoaparátem George Barrise

zdroj obrázku

Původně jsem chtěla vydat trošku jiný článek, ale za jistých okolností bych chtěla tímto způsobem vyjádřit poctu fotografovi Georgi Barrisovi, který nedávno zemřel v úctyhodných 88. letech. Troufám si říct, že to byl jeden z posledních žíjících, kdo s Marilyn pracoval nebo ji znal osobně.
George Barris proslul především svými snímky Marilyn, které spolu nafotografovali jen několik týdnů před její smrtí. Jednalo se tedy o její poslední profesionální focení.

Prvně se setkali již 9. září 1954 na tiskové konferenci k filmu Slaměný vdovec
zdroj obrázku
zdroj obrázku

George byl také přítomen samotného natáčení scén na 164 East 61st Street v New Yorku, kdy dívka beze jména se vyklání z okna. 
zdroj obrázku
zdroj obrázku
zdroj obrázku
zdroj obrázku

29. a 30. června 1962 společně nafotili photoshoot v domě Waltera Leimerta. Mimochodem, jeden z mých nejoblíbenější. Marilyn se nechala fotit po celém domě. Barris dokonce zachytil i to, jak se na focení připravovala. Jedná se o snímky s Agnes Flanagan (osobní kadeřnice) a s Allanem Snyderem (osobní stylista). 
zdroj obrázku
zdroj obrázku
zdroj obrázku 
zdroj obrázku


zdroj obrázku
zdroj obrázku
zdroj obrázku
zdroj obrázku

12. července 1962 strávila Marilyn s Georgem na pláži v Santa Monice. Z toho dne jsou pořízené fotografie pro časopis Cosmopolitan. Jak už jsem zmínila na začátku, jedná se o její poslední profesionální focení. 
Myslím, že asi každý zná sérii fotek Marilyn v mexickém svetru, plavkách, v krátkém bílém županu a se zelenou osuškou.

zdroj obrázku
zdroj obrázku
zdroj obrázku
zdroj obrázku

Možná vás zajímá, která fotografie je úplně tou poslední, kterou Marilyn nafotila. Tři dny po její smrti vyšel v Daily Mirror rozhovor s Barrisem, který popisuje tu úplně poslední takto: 

"Když den byl pomalu u konce a mně zbyl ve foťáku poslední volný snímek, řekla: 'Tohle je pro tebe, Georgi.' Potom našpulila rty a poslala mi vzdušný polibek. Tak jsem pořídil poslední snímek na pláži." (volně přeloženo)

No a který to tedy je? Možná už tušíte..





zdroj obrázku

Chtěla bych závěrem vysvětlit svůj výběr fotek. Nevybíralo se mi nijak lehko, jelikož bych nejraději ukázala všechny, ale od toho jsou tu jiné stránky. Proto jsem se vždycky snažila vybrat ty fotografie, které jsou třeba momentkou, mají pro mě určité kouzlo, zachycují tu sexbombu 50. let tak, jak ji neznáme, což je mým primárním cílem zde na blogu. 

Žádné komentáře:

Okomentovat

Všem předem děkuji za jakýkoliv komentář. :)