čtvrtek 2. června 2016

R. S. Sharma - Mnich, který prodal své ferrari




Autor: Robin S. Sharma
Název: Mnich, který prodal své ferrari
Žánr: duchovno, new age
Počet stran: 200
Nakladatelství: Rybka Publishers
Rok 1. vydání: 1997

Anotace.

Kniha patří mezi nejznámější klasická díla s duchovní a psychologickou tematikou. Tato (...) knížka byla přeložena do třiačtyřiceti jazyků a inspiruje miliony čtenářů na celém světě. Vypráví příběh o slavném a úspěšném právníkovi Julianu Mantlovi, jenž se ocitl na pokraji smrti, když jednoho dne v přeplněné soudní síni utrpěl infarkt. Jeho fyzický kolaps je provázen krizí duchovní, která jej donutí hluboce se zamyslet nad neutěšeným stavem svého života a vydat se hledat odpovědi na nejdůležitější otázky lidského bytí. 
V naději, že nalezne štěstí a splnění svých snů, vypravuje se Julian Mantle na putování do nedostupných indických končin obydlených prastarou východní kulturou. Zde se postupně seznamuje se starobylou moudrostí a filozofií, která jej naučí objevovat, kultivovat a ovládat skrytý potenciál vlastního vědomí, těla i ducha. Někdejší slavný advokát, jenž se postupně oprošťuje od svého dosavadního životního stylu, prochází hlubokou osobní proměnou. 
Příběh Juliana Mantla čtenáře krok za krokem provází na cestě k sebepoznání a k smysluplnému a vyrovnanému životu.




Vlastní názor.

Tato kniha je úplně první knihou se zaměřením na duchovní stránku života, kterou jsem zatím četla. Nedokážu určit, jaký byl důvod, proč jsem si z knihovny odnesla právě ji. Možná ta zajímavá obálka? Nebo jsem snad vnitřně nespokojená? Či jsem ovlivněna malými soškami buddhy, které má na poličce kdejaká youtuberka či blogerka? Nebo všechno dohromady? A nebo to byla jen prostá zvědavost, co mi tato kniha může předat? Kdo ví...

Z 90% se jedná o rozhovor mezi prozřeným právníkem a jeho přítelem, kterému odhaluje tajemství jeho proměny. Na konci každé kapitoly najdeme závěrečné shrnutí, co nám Julian vlastně chtěl předat. (viz. fotka nad)

Knihu jsem četla docela dlouho. Tedy respektive, knížka se čte opravdu rychle (to jsem se i já jako langsam-reader divila), ale co je důležité (!!!!!), takhle kniha si vyžaduje absolutní klid a soustředěnost. Takže vzít si s sebou knížku do čekárny k doktorovi, kde jsem musela, i když nechtěně, vyslechnout stěžování si na stáří, na dlouhé nohavice sester i na to, jak jsou dneska mladí jen na telefonu (tak, když mi nenechali číst...!), nebyl tak skvělý nápad, jak se zprvu zdál. Člověk si potřebuje zkorigovat myšlenky a hloubat nad skrytými významy, převádět si jejich myšlenky do svého života. Nejprve jsem si myslela, že to bude oddechové čtení, kterým přijdu na jiné myšlenky během maturity, ale opak je pravdou. Častokrát jsem se přistihla, že jsem přečetla deset stránek a vůbec jsem netušila, o co se tam jednalo. Tohle nebyl ten případ, kdy si odlétnete v myšlenkách na jedné stránce a vlastně o nic moc nepřijdete. U této knihy si to nemůže čtenář příliš dovolit.

Mnich (myslím knihu, ne postavu) mi byl sympatický tou lehkostí, která vás nenásilně nutí o své vlastní osobě přemýšlet. Možná je to i tím, že se to nese v duchu buddhismu, který je mi ze všech světových náboženství asi nejbližší. 



Proč právě Mnich, který prodal své ferrari.

Knihu bych doporučila všem, co se chtějí vymanit z každodenního spěchu i těm, co se chtějí lépe poznat. Myslím, že každý si v téhle knize může najít to, co ho osloví. Nemusí dodržovat úplně všechna pravidla (taky se kvůli tomu nestanu vegetariánem), ale aspoň se tak zamyslet nad sebou i nad tím, co se dá v jeho životě zlepšit, protože vždy se dá něco zlepšit. 


2 komentáře:

  1. Knihu mám na pomyslném seznamu "chci přečíst", snad na ní v knihovně brzy narazím :) Podle všeho by se mi měla líbit, snad nebudu zklamaná.

    OdpovědětVymazat
  2. Chystám se na ni docela dlouho, tak jsem zvědavá, jestli bude tak úžasná, jak se všude píše :)

    OdpovědětVymazat

Všem předem děkuji za jakýkoliv komentář. :)